Tuż po ogłoszeniu listy osób, które dostały się na staż w ramach programu Erasmus + rozpoczęły się zajęcia przygotowujące. Były to: przygotowanie językowe z języka angielskiego branżowego -˙ 10 godzin; z podstaw języka hiszpańskiego - 10 godzin; zajęcia kulturowe 10 godzin on-line poprzez aplikację MS Teams ; zajęcia pedagogiczne 5 godzin on-line poprzez aplikację MS Teams; doradztwo zawodowe 3 godziny przed wyjazdem i (2 godziny po powrocie się odbędą); zajęcia z bhp 3 godziny on-line.

W ramach wsparcia językowego uczniowie korzystali z zasobów platformy OLS on-line. Podczas przygotowania kulturowego uczniowie poznali kulturę, zwyczaje, tradycje i obyczaje Hiszpanii, w tym specyfikę regionu Walencja. Uczniowie poznali wzorce oraz bariery kulturowe panujące w swoich zawodach, by uniknąć nieporozumień i konfliktów. Podczas zajęć z przygotowania pedagogicznego uczniowie zapoznali się z celami projektu, harmonogramem, regulaminem praktyk, rolą osób towarzyszących, oraz etykietą ucznia. Uczniowie zostali przygotowani do spotkania z pracodawcami podczas zajęć z doradcą zawodowym, który wskazał w jaki sposób dokonać autoprezentacji, pokazać swoje mocne strony i nabyte umiejętności. Przygotowanie z bhp obejmowało: regulacje prawne, zagrożenia występujące w pracy, zasady postępowania w razie wypadku i sytuacji zagrożeń oraz pierwszą pomoc. Projekt w całości jest finansowany ze środków unijnych.

praktyki

zdz dziennik

patronat

VR